duminică, 6 iunie 2010

Blogging-ul si promovarea implicarii sociale

Nu stiu care este perceptia voastra, insa mie mi se pare ca in Romania suntem asediati, bombardati cu informatie negativa, panicarda. Este adevarat, chiar realitatile sunt de multe ori negative, dar haideti sa luam in calcul si un alt aspect: anume, acel fenomen pervers care face ca informatia negativa sa fie cautata si difuzata prioritar de catre mass-media din simplul motiv ca genereaza audienta.

Asa se face ca multe initiative pozitive, constructive din societatea romaneasca sunt putin sau deloc promovate, in vreme ce actiunile negative sunt hipermediatizate, alimentandu-ni-se sentimentul de neputinta, pesimism, descurajare.

Cercetez de ceva vreme sectorul non-profit din Romania, mai exact reflectarea sa in mediul online. Marturisesc ca am pornit aceasta actiune fara prea mari asteptari si, desi cercetarea mea este departe de a fi completa, am avut surprize placute. Concluzia la care am ajuns este ca sunt mult mai multi oameni care actioneaza pentru a schimba in bine societatea in care traim, decat am putea crede calauziti fiind doar de informarea traditionala, obtinuta prin programe de radio, televiziune si presa scrisa. Trist, dar adevarat, implicarea sociala nu face rating, stim cu totii !

Promoveaza un ONG pe blogul tau !



Cum intr-o schimbare de paradigma in mass-media traditionale eu nu-mi fac iluzii, speranta mea se indreapta catre mediul online, acolo unde exista o mai mare diversitate a difuzorilor de informatie si unde relatia profit-audienta (mai exact, trafic) nu este intotdeauna atat de directa. Concret, ma gandesc la publisher-ii individuali de bloguri care au libertatea de concepere a continutului si care au ajuns sa fie perceputi drept lideri de opinie.

Indiferent cat de aproape sau de departe sunteti de acest statut (care nu este obligatoriu sa fie pentru toti un obiectiv), aveti puterea de a promova in randul cititorilor vostri un mesaj pozitiv despre oameni si initiative ocolite in general de mass-media traditionale.

Ce realizezi promovand activitatile unui ONG ?



• transmiti o raza de speranta intr-o societate marcata de un mesaj mediatic sumbru
• contribui la afirmarea unor modele umane pozitive
• ajuti ONG-ul sa maximizeze rezultatele activitatilor sale prin atragerea de finantari si/sau recrutarea de voluntari
• nu in ultimul rand, contribui la rezolvarea unei probleme a societatii in care traiesti si tu, problema care te poate afecta direct (ex: poluarea, cersetoria) sau nu (ex: abandonul scolar, violenta domestica). Depinde si de sensibilitatile tale personale fata de diferite tipuri de probleme sociale...

Chiar si actiuni simple precum gazduirea unui link sau a unui banner se pot dovedi eficiente. Cu alte cuvinte, un mic gest poate avea impact mare! Tot ce ar trebui sa faci este putina documentare pentru a alege un proiect pe care sa doresti sa-l promovezi. Un bun punct de plecare poate fi http://www.adoptaunong.ro/de_adoptat/ unde vei gasi link-uri catre site-urile mai multor ONG-uri.

PRECIZARE:
http://www.adoptaunong.ro este site-ul campaniei de promovare a ONG-urilor demarata in 2007 de agentia de comunicare Millenium Communications.

8 comentarii :

  1. ehh eh ehe hee Mary Poppins ... m-ai pacalit :(((

    dupa acum ai inceput povestea am crezut ca e ideea ta personala sa adopti si sa promovezi un ONG ...

    cand colo, ce sa vezi ?! e o campanie veke de 3 ani a unei agentii de comunicare care "invarte kestii grele" si are relatii puternice in retelele de manipulare :))) Intr-adevar ideea asta cu ONG-urile e o buna perdea pt adevaratele ei activitati :D

    RăspundețiȘtergere
  2. kykyriky, ideea adoptarii unui ONG le apartine celor de la Millenium Communication si este, dupa parerea mea, o idee buna.Campania lor se concentreaza anul asta asupra vip-urilor (trupe de muzica etc), in vreme ce promovarea pe bloguri a fost obiectivul lor pe anul 2007. Eu incerc sa comunic in acest articol ca orice bloger poate promova oricand un ONG, nu este neaparat nevoie ca o agentie sa reinceapa o campanie pentru asta.

    Cat despre "chestiile grele" pe care le invarte Millenium Communications, ai ceva date concrete sau esti si tu printre cei care considera ca TREBUIE sa existe ceva suspect in spatele oricarei initiative bune ?

    RăspundețiȘtergere
  3. haidi mah :))))) pai citeste nitel pe net cine sunt si ce fac astia ! si apoiiiii .... stim bine ca nu exista bine GRATUIT :))))

    oricum si ONG-urile astea - in caz ca nu stiai - sunt si ele niste masinute de spalat bani :))

    RăspundețiȘtergere
  4. kykyriky, am citit destul de mult despre ei pe net si nu am dat de nimic compromitator. Sorry !! :):) Aaa, poate deranjeaza ca sunt o companie profitabila ? atrag atentia ca este vorba despre cea mai mare agentie de comunicare din Romania, cu muuuulti clienti din sectorul BUSINESS.

    Cat despre afirmatia ca ONG-urile ar fi "niste masinute de spalat bani" ...cred ca poate intra cu succes la categoria - scuze !! - "toti barbatii e porci" :):)

    RăspundețiȘtergere
  5. io nu stiu daca barbatii intra in categoria amintita de tine dar faptul ca iti sprijini blogareala pe asa zis-ul prestigiu al unei agentii oarecare pe care ai imbracat-o in superlative sau pe ideile altora nu e tocmai ortodox :D

    de ce nu lanseaza blogul tau idei originale sau provocari si dezbateri care sa nu ne dea in cap cu kestii de genu' "mi-a zis mama (agentia respectiva)" ca asa e bine deci doar eu am dreptate ?? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Generalizarea cu privire la barbati nu este valabila, in vreme ce generalizarea la fel de nedreapta referitoare la ONG-uri da ? scopul meu a fost atins !

    Cat despre comportamentul meu neortodox...nu pretind ca am inventat eu roata, drept pentru care nu m-am ferit sa arat care a fost sursa de inspiratie a demersului meu.

    Imi pare rau daca tu simti ca cineva "ti-a dat in cap" cu ceva, dar personal cred ca nu esti obisnuita sa primesti replica la acuzatiile si generalizarile injuste pe care le faci uneori

    RăspundețiȘtergere
  7. raspunsul meu :

    http://www.youtube.com/watch?v=pk_twogW8S8&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  8. sau ... poate ca e mai potrivit :

    http://www.youtube.com/watch?v=_zy-QJkHXOk&feature=related

    RăspundețiȘtergere