marți, 13 aprilie 2010

Ce facem cu 2% din impozitul pe venit ?

15 mai 2010 este termenul limita de depunere a declaratiilor de venit pentru anul 2009. Ca urmare a unei legi din 2003, fiecare contribuabil are optiunea directionarii a 2% din impozitul pe venit catre o organizatie nonprofit, o biserica ori pentru acordarea de burse private. In lipsa exprimarii unei optiuni, banii respectivi sunt incasati si gestionati de catre stat.

Traim in tara in care toata lumea e de parere ca statul roman nu gestioneaza eficient bugetul, din incompetenta si, mai ales, coruptie. Cu toate acestea, statistica realizata de Ministerul Finantelor pentru 2008 arata ca 80 % dintre contribuabili nu folosesc optiunea redirectionarii celor 2% (pentru 2009, nu este inca disponibila o statistica).

Ce se intampla ? Planeaza si asupra ONG-urilor aceiasi suspiciune de coruptie ? Este vorba despre o slaba promovare din partea acestora sau de comoditatea a 8 din 10 romani ?

Mai mult decat un raspuns la aceste intrebari generale, m-ar interesa care este experienta voastra personala in acest sens. Ati donat vreodata pana acum cei 2 % catre o organizatie non-profit ? Daca da, cum ati ales organizatia ? Daca nu, ce v-a retinut sau va retine ?
Pe curand !

4 comentarii :

  1. yap :)

    am "directionat" cei 2% catre SNSB si catre scoala de practici traditionale chinezesti pentru sanatate "Wudangshu"!

    Asta se intampla cu vreo 2-3 in urma. Acum nu am mai "directionat" cei 2% pentru ca nu mi i-a mai cerut nimeni :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. hey, kykyriky, esti unul dintre cei 2 romani din 10 care au donat 2 % din impozitul pe venit :):) Meritul de a fi actionat e al tau, chiar daca beneficiarii te-au cautat pe tine si nu invers :)))

    cum te gandesti sa procedezi anul asta ?

    eu una am inceput sa arunc o privire pe site-uri de ONG-uri ca sa aleg beneficiarul, dar si ca sa adun informatii pentru o viitoare postare.

    PS - mi se par interesante ca optiuni ambele scoli mentionate de tine - exista cumva o adresa web de unde sa aflam mai multe info ?

    RăspundețiȘtergere
  3. pai aaa io am colaborat candva cu SNSB iar la "Wudangshu" m-am dus vreo 2 luni pt miscare ...

    Anu' asta astept sa ma convinga cineva sa-i ofer cei 2% :))))

    RăspundețiȘtergere
  4. super tare.. e un semnal de alarma pt noi toti..

    RăspundețiȘtergere