Expansiunea uimitoare a fenomenului social media a facut ca nu numai utilizatorii individuali sa fie interesati de comunicarea prin intermediul retelelor sociale, ci si companiile, institutiile guvernamentale, asociatiile non-profit s.a.m.d.
In postarea de astazi, imi propun sa va prezint un exemplu de campanie derulata prin canalele social media de catre o asociatie non-profit. Este vorba despre campania fundatiei Sensiblu de combatere a violentei asupra femeilor din Romania.
Incepute in 2003, campaniile Fundatiei Sensiblu s-au concentrat in fiecare an pe o alta consecinta a violentei domestice. Anul trecut eforturile promotorilor campaniei s-au axat pe problema traumelor psihologice suferite de copii.
Fundatia a plecat de la constatarea ca in multe cazuri mamele hotarasc sa nu-si paraseasca partenerul violent, de teama ca aceasta decizie le-ar dauna copiilor. Campania si-a propus sa arate ca un copil este mult mai traumatizat in conditiile in care asista sau este supus unor acte de violenta.
Site-ul campaniei – www.nuepoveste.ro
Prima pagina a site-ului prezenta un film de animatie, in care un baiat de 11 ani spunea povestea Cenusaresei. Povestea nu era insa cea originala, ci una trista, denaturata de scene de violenta. Din film se intelege ca baietelul care povesteste e un copil marcat profund de violenta din familia sa.
Vizitatorilor li se cerea sa se angajeze intr-un efort de schimbare a povestii denaturate, intr-una normala. Organizatorii promiteau ca la fiecare 5.000 de vizualizari ale filmului, un cadru violent va fi schimbat cu unul normal. Tinta pentru schimbarea intregului film era de 40.000 de vizualizari.
Promovarea campaniei
Campania isi propunea ca in 16 zile sa aduca 40.000 de vizitatori pe site-ul www.nuepoveste.ro. Unul din mecansimele pe care au mizat organizatorii a fost auto-propagarea mesajului, prin intermediul retelelor sociale.
Odata ajunsi pe site-ul de campanie, vizitatorii accesau o pagina ”Da mai departe” prin care se cerea raspandirea mesajului, oferindu-li-se totodata vizitatorilor instrumente de implicare adaptate in functie de comportamentul lor online:
• Pentru utilizatorii care folosesc frecvent messenger-ul, pagina oferea un "avatar", care putea fi folosit pentru a le atrage atentia ”prietenilor”;
• Pentru vizitatorii care au un blog sau administreaza un site, pagina oferea bannere speciale.
• Pentru cei care participa in comunitati online, pagina oferea o semnatura pentru forum.
Modalitatile de promovare
• comunicarea directa cu bloggerii sau cu alti lideri de opinie online – a inregistrat, cf spuselor organizatorilor, cel mai mare succes.
• Publicarea de ”mesaje advertoriale” in SOFTPEDIA, cea mai mare retea de "forumuri" in limba romana.
• publicitate pe site-urile 121.ro si Radio Lynx.
• pe Facebook, organizatorii au creat o ”Cauza” speciala pentru campanie (pentru cei care nu stiu inca, o astfel de cauza este o aplicatie gratuita, oferita de Facebook organizatorilor unei campanii sociale, care le permite sa comunice mai bine cu sustinatorii sau voluntarii lor). La ora actuala, cauza campaniei ”Nu e poveste” are peste 1.300 de sustinatori.
• Pe Twitter, organizatorii au creat un cont special pentru Alexandru, baiatul de 11 ani - personajul imaginar principal al campaniei.
Pe masura ce site-ul www.nuepoveste.ro era vizualizat de mai multa lume, filmul initial se schimba. La fiecare 5.000 de vizualizari, un cadru negativ era inlocuit cu unul pozitiv, natural, al povestii Cenusaresei.
Rezultatele proiectului:
Desi campania s-a desfasurat pe parcursul a 16 zile (25 noiembrie - 10 decembrie 2009), site-ul sau a ramas activ, iar multe din rezultate continua sa evolueze. Printre aceste rezultate mentionam:
• peste 45.000 de oameni au intrat pe www.nuepoveste.ro si au schimbat scenariul povestii (cifra a depasit 74.000 de vizitatori in martie 2010);
• peste 2.000 de vizitatori (3.800 in februarie 2010) au descarcat materialele din sectiunea Cercetare;
• 300 de persoane si-au publicat pe messenger avatarul campaniei;
• mesajul campaniei a circulat intens in retelele sociale: peste 500 de oameni au sustinut cauza pe Facebook si peste 1.000 de oameni au dat click pe link-urile de pe Twitter. Aceste cifre se dublasera in februarie 2010.
Campania a fost totodata o ocazie pentru multe femei abuzate sa afle de serviciile oferite de Fundatia Sensiblu. Pe forumul campaniei s-au inregistrat mai multe astfel de reactii, iar numarul de apeluri primite la Centrul de consiliere Casa Blu a crescut.
http://www.responsabilitatesociala.ro/studii-de-caz-csr/a-d-pharma/campania-v-days-2009-nuepoveste.ro.html
foarte frumos, o sa intru si eu...
RăspundețiȘtergere